Besök i byron bay

Vi åkte iväg till Byron bay på förmiddagen för att möta upp Micke (Mattias barndomsvän), Ellis och deras barn Norton (4år) och Aprilia (1 år). De har rest runt på nästan samma vägar som oss och har nu kommit upp till oss äntligen. De började i Adelaide där Ellis läste ett utbytesår på high school i början på 90-talet och sedan kom tillbaka igen för tio år sedan för att resa lite. Nu är hon tillbaka med familjen i två månader och ska hälsa på oss och hennes gamla skolkompisar. De har hyrt en husbil i Adelaide och lämnar den i Brisbane innan de åker hem igen sista mars.

Vi passade på att leka lite i lekparken så Moa fick få av sig lite energi. Hon vill gärna leka överallt samtidigt, och verkar inte ha problem att hoppa in i lekar med lite äldre barn. Det är bara det att dom leker på en nivå som kanske inte passar en ettåring. Men hon blir inte ledsen för det, hon går bara vidare när hon hon inte hänger med längre.

Sen var det dags för en kall öl i hettan. Solen gassade och det var 28 grader. Så en öl på Beach Hotel passade sig väl. När familjen Olsson i sin campervan dök upp så var det dags för en sen lunch. Efter det tog vi en promenad runt stan, ner på stranden och doppa fötterna på mig, Moa och Norton och sen tillbaka till Beach hotel för en till kall öl. Vi kan ju sitta och prata som vuxna gör, men barn är inte ett dugg intresserade så efter ett tag tog jag Moa och Norton till ett träd på stranden som var fullt av papegojor. De satt och åt frön och var väldigt spännande tyckte båda barnen. "Oooooj" sa Moa.

Vi åkte sen upp till fyrtornet för vacker utsikt. Det fläktade härligt och solen höll på att gå ner. Det var en fantastiskt skön kväll, och vi kände att middag skulle sitta fint nu. Därför åkte vi ner till stan och satte oss på en vietnamesisk restaurang och åt otroligt god mat; kycklingsoppa, nudlar med seafood, stekt ris med kyckling, krispiga nudlar med kyckling och nudelsoppa. Vi satt och pratade en stund och uppdaterade varandra på upplevelser från Australien och planerade vad vi kommer göra innan de åker hemåt.

Efter det bar det av hemåt för oss. Moa somnade i bilbarnstolen på en gång, och vaknade en kort stund när vi kom hem, för att sedan somna direkt utan välling. Hon var helt färdig, som hennes föräldrar så vi var inte långt efter. Det var en toppendag i solen med härligt sällskap och god mat. Kan inte bli en bättre dag.

Så till nästa gång får ni alla ha en härlig dag. Kramar så länge!

Jag har uppdaterat länken i det tidigare inlägget, så prova det igen.