Utflykt

Igår på midsommarafton hyrde vi en bil och åkte ut på utflykt. Vi åkte upp mot bergen och tittade på alla risfält och hantverksbutiker som finns där. Det var bara fyra mil vi skulle ta oss, men med trafiken så tog det tre timmar att ta sig dit. Så klaga aldrig på stockholmstrafiken.

Det var väldigt fint och vi stannade till lite norr om en stad som heter Ubud för att äta lunch. Vi satt i en liten hydda på kuddar och åt med utsikt över de stora risterasserna. Det gick väl sådär kan vi erkänna att få Moa att sitta still och äta. Vi åt upp och åkte neråt igen för att titta lite i butikerna. De har massor av otroligt vackra träprodukter såsom dörrar, möbler, statyer osv. Det är ju inget vi kan ta med hem, och resten av sakerna var fina men vi vill köpa balinesiska masker inte amerikanska indianmasker eller figurer av afrikanska djur. Vi tittade och gick tomhänta därifrån.

Vi åkte till staden Ubud för att titta lite där. Det är staden dit västerlänningar som flyttar hit gärna bosätter sig i. Visst kan man förstå det för den är fylld av yogainstitut, klädesbutiker, hälsocaféer, restauranger och diverse hantverksbutiker. Kul att titta på men inget som vi kände vi måste ha. Vi köpte en söt klänning till Moa och varsin glass sen åkte vi därifrån.

Härifrån var det meningen att vi skulle åka till Kuta för att lägga oss på stranden resten av eftermiddagen. Men det ska ni veta, jag är en helt värdelös kartläsare och det i kombination med att kartan var värdelös gjorde att vi aldrig kom dit. Vi körde bakom, förbi och kom till flygplatsen istället. Det var på vägen mot där vi bor så vi åkte till hotellet istället. Vi hade båda hemska huvudvärkar och Moa var trött så vi  åt lite middag på stranden och sen gick vi och la oss.

All in all var det en härlig dag trots felorientering, huvudvärkar och ickeshopping.

Kramar från oss så länge