Hej jag heter Moa och jag växer

Idag är det den fjärde och vi lovade ju att återkomma om Moas utveckling idag. Vi var hos läkaren på morgon där Moa fick sin 12 månaders vaccin, vi vägde, mätte och kollade hennes allmänna utveckling. Hon är tidig för sin ålder, fast det visste vi ju redan. Hon har vuxit bra och gått upp i vikt som hon ska. För att uppdatera er lite så var hon 68 cm lång och vägde 7,7 kg när vi åkte och hon är nu 79 cm lång och väger 10 kg. Sprutorna är ju som vanligt obehagliga och smärtsamma. Men sköterskan tog fram såpbubblor och distraherade Moa när hon var klar och hon blev betydligt lugnare. Men hon blev så klart ledsen, för att ett par minuter senare skratta och vinka till vinden. Okomplicerat som det ska vara. Nu leker hon och busar lite med alla sina leksaker och är glad och nöjd med livet.

Solen lyser och inte ett moln på himlen. Regnet är långt borta och här är det grönt och skönt. Det är 28 grader och jag har solat lite medan Moa sov sin förmiddagsvila efter läkarbesöket. Mattias är på biblioteket och jobbar på sitt case  study. Det går väldigt bra för honom med studierna, men jag tror han gärna skulle vara med oss vid poolen när det är så här fina dagar.

Ta hand om er alla! Många kramar från oss i solen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0