djur å sånt

Måste ju nämna lite djurliv här nere. Det är så härligt att sitta på balkongen och höra alla fåglar flyga utanför. Häromdagen så flög två yellow tailed black cockatoos (svarta kakaduor) förbi utanför. De var jättefina när de swooshade förbi med deras långa svart stjärtfjädrar. Moa hör de färgglada lorakeets men hon kan inte se dem för de sitter i de gröna träden men hon lyssnar väldigt intresserat när de sjunger.


För drygt en vecka sedan så åkte Mattias iväg en snabbis med bilen och ringer upp mig efter en stund och låter lite skärrad på rösten och förklarar att han trodde det låg en två meter lång gren på vägen utanför oss, och skulle väja för den när han upptäcker att det är ju en ORM!! Jag vågade inte kolla ut för att se om jag såg den, men upptäcker när jag är ute med Moa att jag kollar gärna extra på grenar om de verkligen är ”grenar”…

Igår var jag ute och handlade lite medicin till Mattias som mitt i allt har gått och blivit jätteförkyld, och på vägen hem så satt det en sten på vägen som rörde sig. Visar sig vid närmare koll att det är en ödla på ungefär tre dm som ligger och solar sig på trottoaren.

 

Moa har precis vaknat från hennes förmiddagslur och vi ska ut och fixa lite fiskgryta som hon ÄLSKAR! Känns som ett bra betyg när hon tar en sked och bara säger mmmmmmmm. Jag ska ordna lite lunch till mig och Mattias också. Lite minestronesoppa en blåsig lite kylig dag som denna passar bra, sen är det gott med varmt när man är sjuk också. Han är bara förkyld, men det är lagom jobbigt!

 

Bäst just nu enligt Moa; Kiwi (eller ja frukt i alla möjliga former), klättra, och leka i sin koja med pappa.

 

KRAM till nästa gång

 

just, glömde ju nästan säga att det är tre tänder på g i överkäken så just nu är det väl sisådär med sömnen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0