Ganska varmt i vattnet

Då var det väl min tur att skriva lite. Vi har precis kommit upp från stranden där vi varit de senaste timmarna. Moa tyckte det var jättekul med alla stora vågor som jagade henne, det var ju jag och Emma som sprang fram o tillbaka vid strandkanten med Moas fötter i vattnet. En del vatten i munnen och en liten tjej som skakde för hon tyckte det var kallt till slut. Det var runt 24 grader i vattnet och 27 i luften men det blåste något grymt. Precis när vi gå tillbaka till vår lght så kommer en av livräddarna och plockar ner flaggorna så ingen får simma mer, det är för mycket underströmmar i vattnet. Då finns det bara två förklaringar, ett, det är sant och de vill inte att folk ska gå långt ut eller, två, det är hajar i närheten. Nu tror vi att det var nr ett som det var idag. När jag var ute för att kolla vågorna så slogs man fram o tillbaka och hoppade man rakt upp så landade man 3 meter till höger pga strömmen. Vi kommer att testa ett litet bad i nästa vecka, det ligger i Noosa river. Det heter Munna Beach och är mycket mera barnvänligt, inga vågor och varmare vatten. Moa vill ju sitta ner och plaska själv, hon struntar i om det är vatten eller sand, allt ska sparkas på och titta när det flyger på allt som är i närheten. Roligast idag var att tävla med pappa, tävlingen var om hon hann äta sanden hon plockade upp innan jag hann få bort den. Jag tror vi kan konstatera att det vart oavgjort med en fördel till mig.;) Just nu så sitter jag på biblioteket och avslutar denna veckas inlämningsarbete och tjejerna är hemma och vilar. Moa var helt slut och Emma får ju då lite tid att läsa eller sola. För er som tycker det är mindre kul att läsa hur varmt vi har det ska veta att vi kommer att få regn resten av veckan, men runt 27 grader ändå. Bäst just nu enligt Moa: Stranden, Vågorna, klättra upp i soffan samt bordet och nya gosse Elmo (tack farmor o farfar) Till vi hörs igen. /mattias

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0