Fjärde advent

Vädret är lite si och så just nu, solen är framme till efter lunch och sen kommer ovädret. Idag är tredje dagen det regnar men det är varmt som attan, 27 grader idag, 35 igår så det är nästan svalt idag. Det åskade igår och dagen innan det. Blixtarna var konstanta och det mullrade på riktigt ordentligt. Det var eftermiddag men det var som att någon släckte lampan så mörkt blev det. Moa brydde sig inte det minsta. Men det är väl så, hon vet inte än att man kan vara rädd för åska, och ingen av oss är ju rädda så det smittar väl av sig.

Vi spenderade en timme på stranden igår förmiddag med Moa. Hon är så rolig, så fort hon hör vågorna så börjar hon hoppa i vagnen och buffa framåt som om vi inte gick fort nog. När vi parkerat vagnen och lagt ut filten så gick hon själv, hållandes oss i händerna, ner till vattnet och det var nästan så vi inte hann med henne. Jag önskar att jag kunde filma henne när vi håller henne i vattnet, men det räcker med ett datorhaveri för min del. Kan i alla fall säga att folk runtomkring skrattar gott när de ser och hör henne.

Vi har gjort äppel-, mango- och nektarinmos till henne idag. Det blev förhoppningsvis tillräckligt för att det ska räcka fram till vi åker på roadtrip. Första smakprovet fick godkänt, Mmmmm säger hon och gapar för mera. Bra betyg tycker jag!

idag är ju fjärde advent, och då firar vi kusinhustru Linda som fyller år. Grattis! Och som tidigare adventsaftnar så glöm inte blåsa ut ljusen! Många kramar från oss tre i värmen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0